Dumpster diving

By Kirkerotta - 23:19

Jeg har tatt opp igjen min favoritt syssel, nemlig dumpster diving. Og fra å tidligere kun har dumpstret ting, har jeg i det siste også begynt å dumpstre mat.

Har nå funnet en butikk som kaster masse brød rett etter stengetid hver dag. Så da er vi selvforsynt med ferskt og godt brød. Helt gratis! Brødene ligger i pose, og jeg passer på å dra rett etter butikken stenger, sånn at jeg vet at brødet har kommet rett fra hylla. På lørdag fant jeg også masse deilig kake som var pakket samme dag, men siden det var lørdag ble det kastet fordi det ikke ville være ferskt over helga!

Og så har jeg funnet noen andre butikker der de kaster mye frukt og grønt som fint kan brukes. Lagde gryte på søndag, kjøpte 500 gram strimlet svinekjøtt på Obs til 20 kr. Og alle grønnsakene kom fra dumpster divingen.
Fant masse poteter, gulrøtter, vårløk, cherrytomater og masse deilig paprika i flere farger! Billig og godt!

Foreløpig har jeg ikke funnet så mye kjøtt, tror de fleste butikkene selger mye av kjøttet med 40-50% avslag. Og det er kjempe bra, for da kastes mindre mat.

Siden butikkene stenger så sent, blir det stort sett på fredag og lørdag at jeg dumpstrer. Drar ofte ut sammen med ei jeg kjenner og så har jeg vært ute et par turer alene. Men alltid mere gøy når man er to.

Så nå gleder jeg meg til helga sånn at jeg kan dra ut på nye dumpster eventyr! Er et lite kick å dra rundt å se om man finner noe spennende!

  • Share:

You Might Also Like

0 kommentarer